Od czasu, gdy telewizory pożegnały się z kineskopem i zaprzyjaźniły z płaskim ekranem, to właśnie on stał się najważniejszym elementem inspirującym projektantów. Z roku na rok ekrany miały coraz mniejszą grubość, a w rozwiązaniach konstrukcyjnych wprowadzano wciąż nowe materiały. Wymuszało to zmiany w projektowaniu podstaw i obudowy, które stawały się coraz węższe. Samsung, światowy lider w dziedzinie projektowania i produkcji telewizorów, postawił przed sobą ambitne zadanie. Stworzenie zupełnie nowego telewizora klasy premium, który będzie wyróżniał się designem oraz unikalnymi rozwiązaniami, niespotykanymi w innych urządzeniach.
Chcieliśmy stworzyć zupełnie inną tożsamość. Wyjść poza kolejne udoskonalenia czy ewolucję w zakresie designu. Wiedzieliśmy również, że nowa tożsamość powinna być ponadczasowa, ponieważ telewizory klasy premium posiadają zwykle unikalny charakter, który nie poddaje się upływowi czasu. Naszym celem stał się nie tylko rynek telewizorów premium, ale również nieistniejący wtedy jeszcze rynek high-end. Z tego właśnie powodu musieliśmy zaprojektować nowy telewizor najwyższej klasy, o wyjątkowym charakterze, przy okazji tworząc zupełnie nową kategorię telewizorów – powiedział Yunje Kang, Wiceprezes i Dyrektor działu Visual Display Design, Samsung Electronics.
Droga do osiągnięcia celu nie była niełatwa. Pierwsze wnioski specjalistów z Samsung Electronics były następujące: trudno będzie stworzyć ponadczasowy produkt, jeśli cała uwaga pozostanie skupiona na projektowaniu obudowy telewizora. Jednak w przypadku urządzenia o takich rozmiarach trudno było zastosować dotychczasowe rozwiązania stylistyczne, czyli typową podstawę, stopkę i płaski ekran. Próbowano odnieść się do stylu ZEN, czyli inspirowanej dalekowschodnią estetyką prostoty i oszczędności w zakresie dekoracji, umieszczając telewizor na niskiej podstawie, w celu nadania przestrzeni prostego i relaksującego charakteru. Okazało się jednak, że ten kierunek nie dawał wrażenia jakości, kojarzonej z szykowną galerią.
Po niezliczonych analizach najróżniejszych projektów kształtu obudowy, Samsung opracował koncepcję „ramy”, oferującej wyjątkową tożsamość bez względu na to, jakie technologie zastosowano i co jest w niej prezentowane. Telewizor jest więc zawieszony w eleganckiej ramie, ale nie przylega do niej. Dzięki temu staje się elementem wystroju wnętrza ? podnoszącym wartość i jakość estetyczna przestrzeni mieszkalnych i zasługuje na to, by znaleźć się w galerii sztuki, luksusowym apartamencie lub ekskluzywnym holu.
Koncepcję udało się połączyć z zamiarem zaprojektowania modelu Samsung UHD S9, jako wyjątkowo dużego urządzenia o przekątnej co najmniej 85 cali.
Oddzielenie ekranu od ramy było istotną decyzją z perspektywy wprowadzenia na rynek telewizora UHD. Rozdzielczość UHD jest czterokrotnie większa od rozdzielczości full HD. Zapewnia też bardziej wyrazisty obraz i bogatsze kolory. Wysokiej jakości dźwięk, który towarzyszy obrazowi o wysokiej rozdzielczości, uzyskano dzięki wykorzystaniu ramy jako niezwykle atrakcyjnej konstrukcji nośnej – powiedział Junho Yang, Wiceprezes Działu Visual Display Design, Samsung Electronics.
W rozwiązaniach wzorniczych uwzględniono najnowsze trendy technologiczne czyli cieńsze i prostsze ekrany telewizyjne, przy jednoczesnym zaakcentowaniu grubości głośników. Dla przykładu, cztery z sześciu głośników o łącznej mocy 120 W telewizora Samsung UHD S9 85″ zainstalowano bezpośrednio w ramie, w celu poprawy jakości dźwięku.
Gdy nadszedł czas, by innowacyjny pomysł przełożyć na rzeczywisty produkt, pierwszym napotkanym wyzwaniem stały się wymiary urządzenia. Przy przekątnej nowego telewizora zaplanowanej na 85 cali, wielkość samej ramy, która musi być wytrzymała, przekraczała 95 cali. Co więcej, telewizor miał stać się nowym urządzeniem, łączącym w sobie funkcje telewizora i systemu audio, tak więc wiele uwagi poświęcono ilości elementów współtworzących to nowe rozwiązanie.
Materiał wideo: montaż telewizora Samsung UHD S9 85?
Dwa istotne elementy, w których nie mogliśmy iść na ustępstwa to charakter i skromność nowego telewizora. W przypadku wcześniejszych produktów zdarzało nam sięwprowadzać pewne praktyczne modyfikacje w trakcie procesu rozwoju produktu. Tymczasem oryginalny projekt modelu S9 85″ nie uległ żadnej zmianie – powiedział Euiseok Kim, Główny Projektant Działu Visual Display Design, Samsung Electronics.
Członkowie zespołu projektowego testowali różnorodne kolory i faktury setek próbek materiałów. Okazało się, że niezbędne są dodatkowe inwestycje w zakładzie produkcyjnym. Istniejąca instalacja do galwanizacji nie zapewniała uzyskanie oczekiwanej jakości premium, ponieważ rama wymagała przechylenia i dwu- lub nawet trzykrotnego galwanizowania. Podjęto decyzję o inwestycji w urządzenia umożliwiające zanurzenie całej ramy w kąpieli galwanicznej. Ponadto do budowy ramy wybrano typ aluminium stosowany w konstrukcjach pociągów szybkobieżnych.
W celu uzyskania pożądanych, eleganckich elementów zewnętrznych wybrano nietypową metodę obróbki. Jej zastosowanie wydłużyło produkcję podstawy ramy do ok. trzech godzin. Dla porównania ? zwykle w ciągu minuty powstaje aż 60 standardowych podstaw. W efekcie osiągnięto eleganckie i harmonijne połączenie skromnej, a jednocześnie efektownej czarnej ramy otaczającej cienki i wyrazisty ekran UHD.
Targi CES 2013 miejscem narodzin nowej klasy telewizorów
Z najnowszym osiągnięciem designerskim i technologicznym firmy Samsung jako pierwsze zapoznało się jury konkursowe międzynarodowych targów Consumer Electronics Show 2013 w Las Vegas. Odbywające się co roku targi są najważniejszym w branży wydarzeniem, na którym prezentowane są najnowsze osiągnięcia i technologie. Poza nagrodą za innowacyjność ? CES 2013 Innovation Award ? każdego roku przyznawana jest nagroda za najlepsze innowacje: Best of Innovations Award. Otrzymuje ją produkt najwyżej oceniony pod względem wzornictwa i technologii, niezależnie od kategorii. W roku 2013 nagrodą Best of Innovations Award wyróżniono właśnie telewizor Samsung UHD S9 85″, doceniając jego wyjątkową stylistykę, zdecydowanie wykraczającą poza typowe schematy projektowania telewizorów.
Telewizor wzbudzał też olbrzymie zainteresowanie odwiedzających stoisko firmy Samsung, imponując niespotykanym, odważnym a jednocześnie wyważonym designem oraz jakością obrazu. Niecodzienna jakość wykonania, zaskakujące nasyceniem barw i szczegółów obrazu powodowały, że telewizor Samsung UHD S9 85″ otaczały tłumy specjalistów i dziennikarzy.
Samsung Electronics Co., Ltd.
Samsung Electronics Co., Ltd. zajmuje pozycję światowego lidera w dziedzinie technologii. Liczne odkrycia i nowatorskie rozwiązania firmy rewolucjonizują świat nowych urządzeń i otwierają przed ludźmi na całym świecie nieznane dotąd możliwości. Spółka zatrudnia 236 000 pracowników w 79 krajach, a jej roczne obroty wynoszą 187,8 mld USD. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź nas na www.samsung.pl