Wiadomości branżowe

Transformacja WPROST ? powrót do korzeni

Transformacja WPROST ? powrót do korzeni
WPROST wraca do historycznego logotypu. Najnowszy numer tygodnika, który w poniedziałek trafi do kiosków, ukaże się z nową winietą i logo, pod którym tygodnik święcił największe sukcesy.„Jak Państwo zauważyli, wracamy do starego logo „Wprost". Idziemy do przodu i patrzymy w przyszłość, ale nie mamy oporów, by wracać do tego, co było dobre w przeszłości" - napisał w artykule wstępnym do najnowszego numeru redaktor naczelny, Tomasz Lis. Symboliczna zmiana pokazuje kierunek, w którym ma ewoluować tygodnik.„Zmiany, których dokonujemy we WPROST od momentu przejęcia tygodnika przez PMPG SA, są ewolucyjne, ale uważny czytelnik może je zauważyć niemal w każdym numerze. Powrót do tego, co we WPROST było wartościowe, cenione i charakterystyczne, jest dla nas oczywisty i wynika z przyjętej strategii. Historyczne logo WPROST i klasyczna czerwona ramka na winiecie symbolizują powrót do  korzeni i wartości" - mówi Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group i AWR WPROST. Dodaje, że na dynamikę i nowoczesność jest miejsce wewnątrz tygodnika i w serwisie internetowym

WPROST wraca do historycznego logotypu. Najnowszy numer tygodnika, który w poniedziałek trafi do kiosków, ukaże się z nową winietą i logo, pod którym tygodnik święcił największe sukcesy.

„Jak Państwo zauważyli, wracamy do starego logo „Wprost„. Idziemy do przodu i patrzymy w przyszłość, ale nie mamy oporów, by wracać do tego, co było dobre w przeszłości” – napisał w artykule wstępnym do najnowszego numeru redaktor naczelny, Tomasz Lis. Symboliczna zmiana pokazuje kierunek, w którym ma ewoluować tygodnik.

„Zmiany, których dokonujemy we WPROST od momentu przejęcia tygodnika przez PMPG SA, są ewolucyjne, ale uważny czytelnik może je zauważyć niemal w każdym numerze. Powrót do tego, co we WPROST było wartościowe, cenione i charakterystyczne, jest dla nas oczywisty i wynika z przyjętej strategii. Historyczne logo WPROST i klasyczna czerwona ramka na winiecie symbolizują powrót do  korzeni i wartości” – mówi Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group i AWR WPROST. Dodaje, że na dynamikę i nowoczesność jest miejsce wewnątrz tygodnika i w serwisie internetowym www.wprost24.pl. Okładka jest takim miejscem, gdzie można nawiązać do tradycji, zwłaszcza, gdy są one dobre.

Podobnie o zmianie wypowiada się redaktor naczelny, Tomasz Lis. „Jedziemy do przodu, zmieniamy to, co wymaga zmian, ale patrzymy w lusterko wsteczne. Jeżeli coś w tygodniku było dobre, to po to sięgamy” – mówi o powrocie do historycznego logotypu. Podkreśla, że to „nowe stare logo” symbolizuje czasy świetności WPROST. Poza tym jest bardziej plastyczne, ma charakter i budzi pozytywne skojarzenia.

Historyczne logo WPROST towarzyszyło tygodnikowi od samego początku w 1982. Przez lata dokonywano w nim tylko drobnych, kosmetycznych zmian, m.in. związanych z wprowadzeniem koloru na okładce tygodnika. W 2004 r. nastąpiła pierwsza poważna zmiana logotypu, czerwone czcionki zastąpiono białymi na czerwonej apli, jednak typografia napisu „WPROST” pozostawała bez większych zmian. W grudniu 2008 r. ówczesny wydawca zdecydował się na drastyczną zmianę i wprowadził całkiem nowe logo, również białe na czerwonej apli, ale z kompletnie różną typografią oraz dopiskiem Polska-Świat-Cywilizacja. Obecnie tygodnik wrócił do najbardziej klasycznej wersji logotypu WPROST – czerwonej czcionki przypominającej maszynopis, bez żadnych uzupełnień. 

A to już wiesz?  ?Policjantki i policjanci? ? kolejny rekord oglądalności! Serial przekroczył 10% udziału w grupie komercyjnej!

Powrót do historycznego logo to nie jedyna nawiązanie do świetnych tradycji WPROST. Tygodnik zamierza przywrócić również prestiżowe Nagrody Kisiela. W przyszłym roku przypada 20. rocznica ustanowienia nagrody i 100. rocznica urodzin patrona nagrody, Stefana Kisielewskiego. Laureatem Nagrody Kisiela był m.in. obecny redaktor naczelny WPROST, Tomasz Lis.

 

Źródło Platforma Mediowa Point Group SA. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy