W ponad stu tysiącach egzemplarzy sprzedał się 29 nr tygodnika WPROST z listą „100 najbogatszych Polaków” – wynika ze wstępnych szacunkowych danych wydawcy.
Ranking najbogatszych Polaków jest publikowany na łamach tygodnika WPROST od początku lat 90-tych. To najstarsze tego typu zestawienie w Polsce. W jego czołówce od lat swoje miejsce mają Jan Kluczyk czy Zygmunt Solorz-Żak, tegoroczni zwycięzcy. Historyczne zestawienia najbogatszych Polaków od 1990 r. są dostępne na stronie http://100najbogatszych.wprost.pl. Od 20 lat co roku lista „100 najbogatszych Polaków” budzi wiele emocji, dyskusji, przyczynia się też do wzrostu sprzedaży tygodnika. Nie inaczej było i w tym roku. Według wstępnych szacunków wydawcy, sprzedaż wydania z listą „100 najbogatszych” mogła sięgnąć 105 000 egzemplarzy.
Również według szacunków wydawcy, numer przedwyborczy z 28 czerwca (sprzed II tury wyborów) odnotował sprzedaż na poziomie 96 000 egz.
Jeżeli dane te się potwierdzą, będzie to kolejny, po czerwcu, miesiąc, kiedy sprzedaż WPROST rośnie. W czerwcu średnia sprzedaż wyniosła, wg wstępnych danych, prawie 89 000. To o prawie 17 proc. więcej niż w maju.
Wzrost sprzedaży WPROST pokrywa się z poważnymi zmianami redakcyjnymi w samym tygodniku. W końcu maja redaktorem naczelnym tygodnika został Tomasz Lis, z łamów pisma zniknęli politycy i część rubryk o charakterze rozrywkowym. W tygodniku pojawili się natomiast nowi autorzy, m.in. Piotr Najsztub, Magdalena Środa, Magda Gessler, Zbigniew Hołdys, Grzegorz Markowski, Jan Wróbel, Tomasz Sekielski i Tomasz Machała.