Jak media społecznościowe zmieniają politykę w Stanach Zjednoczonych i w Polsce? Odpowiedź wraz z uzasadnieniem w formie krótkiego eseju może być przepustką do kariery dziennikarskiej. Tygodnik WPROST i Ambasada Stanów Zjednoczonych w Polsce ogłaszają właśnie kolejną edycję Konkursu dla Młodych Dziennikarzy.
Główną nagrodą w konkursie jest trzytygodniowe stypendium w Missouri School of Journalism, nagrodami są również staże w redakcji tygodnika WPROST. Dodatkowo autorzy najlepszych prac otrzymują nagrody rzeczowe, a finaliści mają okazję spotkać się z ambasadorem USA, redaktorem naczelnym tygodnika WPROST oraz jurorami konkursu.
Prace konkursowe w tym roku oceni jury, któremu przewodniczy redaktor naczelny WPROST, Michał Kobosko. Poza naczelnym WPROST prace młodych dziennikarzy ocenią Marcin Wrona, dziennikarz, korespondent telewizji TVN w USA, Piotr Gulczyński, prezes Instytutu Lecha Wałęsy, Jacek Gadzinowski, bloger, ekspert zintegrowanej komunikacji, oraz Paulina Chorążewska, New Media Specialist w Ambasadzie Stanów Zjednoczonych w Polsce.
Uczestnikami konkursu mogą być osoby pomiędzy 19 a 25 rokiem życia, które prześlą do redakcji liczący do 10 000 znaków esej zawierający ich odpowiedź na pytanie „Jak media społecznościowe zmieniają politykę w Stanach Zjednoczonych i w Polsce?”. Eseje można przesyłać na adres redakcji tygodnika do 25 maja 2012 r.
Konkurs WPROST i Ambasady Stanów Zjednoczonych w Polsce dla młodych dziennikarzy jest organizowany od 1998 r. W poprzednich edycjach uczestniczyło ponad 2000 młodych ludzi, przede wszystkim adeptów dziennikarstwa, ale również studentów innych kierunków, niezwiązanych wcześniej z mediami. Ideą konkursu jest promowanie młodych ludzi, którzy uważnie obserwują otaczającą ich rzeczywistość, potrafią ją analizować i umieją o niej pisać mądrze i z pasją. Dzięki udziałowi w konkursie mają okazję pokazać swój talent, a jako laureaci – również możliwość rozwijania go pod okiem doświadczonych kolegów.
Szczegóły konkursu na www.wprost.pl/konkurs. Patronat nad konkursem objęło Akademickie Radio Kampus.
*****
Obchodzący w tym roku 30. urodziny tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Michał Kobosko. Tygodnik WPROST jest jednym z najczęściej cytowanych mediów i najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w Polsce.